onsdag 17 juli 2013

jakten på det magiska






Ett bra tag har jag läst fototidningar och varje gång jag kommer till naturfotograferna så ser jag en sån där bild som är helt magisk. Det är mjukt vatten. Så jag och min fina vän Kicki bestämde oss för att göra en Foto Expedition i går kväll! Vi begav oss till havet i hopp om att finna lite vågor.

 
 
vi såg åt ena hållet... och sen åt andra hållet... många stenar!
 
Så vi satte oss ner och inväntade solnedgången. Vi satt där, njöt av sommaren, av livet och diskuterade vilken sten skall vi välja när det väl gäller? *ler* Vi hade några att välja på som ni ser. Men snabbt gick solen ner och det var då magin kunde skapas.
 

bländare: f 20    slutartid: 15sek  iso: 100
 
 
 
Det var roligare än jag trodde. Att sitta och vänta in rätt ljus för att slutartiden skall bli tillräckligt lång, känna havets vindar svepa in och vågornas rofyllda skvalpande... jag njöt! Syftet med expeditionen var att prova något nytt, att njuta av stunden och det gjorde jag! 
 
 
 


11 kommentarer:

Villa Ell sa...

Det ser veklingen magiskt ut... Havet är både vackert och mäktigt!

Ha en härlig onsdag
Kram Sandra

CreandoPhoto sa...

Snyyyyygggt! Man kan ju nästan tro att vi var på samma ställe igår.... :)

Design by Tornblad sa...

Men gud vad snyggt! Alltså jag bara måste lära mig fota!! Måste ta tag i det känner jag!!!

Du är så duktig!!!

Kram Malin

Hemma på Sjuan sa...

Wow!! Vilka bilder! Ni är verkligen superduktiga, kram Suss

Bara Sara sa...

Men så himla vackert!! Undrar liksom hur många foton ni hann ta och hur kom du fram till 15 sek? Såg att Kicki hade 30 nämligen och båda era foton är ju bara så coola!!

Kram Sara

Flower of Fame sa...

Vilken magi. Bilderna blev helt otroliga. Ser nästan inte verkliga it. Super! Förstår din passion. Det är skoj när man hittar ett sådant tillfälle. Kram Pernilla

kavallinskan sa...

Magiskt! Otroligt vackra bilder, jag vill också lära mig! Måste gå kurs :)
kram viktoria

Välkommen Hem! sa...

Vilka fantastiska bilder! Heeelt magiskt! Och vilket tålamod ni verkar ha haft... hihi. Bra jobbat!
Kram, Judita

Malin - Stjärnflocka sa...

Så underbara bilder!!!
Sitter och bara njuter och tänker att jag vill pröva själv :)
Kram Malin

Eva sa...

Vilka läckra bilder!!! Och vad trevligt att experimentera fram det, ihop med en kompis så som ni gjorde.
Kram Eva

majamyra | tired parents and happy kids lives here sa...

Gud så vackert, snyggt jobbat!