torsdag 19 juli 2012

Vilken dag!


Vilken mysig dag vi fick!

Trots att jag inte hämtade Kicki med den rosa bilen, så kom hon med
...än visste hon inte vart vi skulle.

Dagen skulle gå i Blogg-loppis-tema ;)
Så när hon till hösten ska sprida sin värme till alla er läsare, behöver hon ett par handledsvärmare ;) och eftersom vi är sååå olika i vår stil och smak tycker jag såklart att hon behöver spetsas upp lite *hihi*



Då vi i våras tog en tur till Hjo måste dagens loppisrunda börja där den förra slutade.
Då fick vi ett tips om en loppis i Frufällan... men den var stängd då vi kom dit,
så där började vi dagen.

Frufällans Marknad
Myrorna

Lunchtid!
Vad bjuder man en Lchf;are på?  
Ja, vad passar bättre än en Picknick?
Vid en fin sjö på vägen mot Alingsås landade vi.


Men kaffe fick hon inte, det skulle vi dricka i Alingsås.
Hmm, kan vi hinna med en loppis till innan?
 Japp, vi åkte mot Arentorp...ööö, var? Inte ens Gps;en visste vart vi skulle.

Skylt: Antik och Beg. Öppet!

Så vi svängde runt och körde in.
Å, jag bara älskar att stanna och svänga runt, för att man ser en loppis skylt.

Och vilket ställe! Wow!!!
Så mycket saker på en och samma plats har jag aldig sett. Det var svårt att veta vart man skulle gå och vända sig om var nästan otänkbart...möta någon. Äh, nä, bara att backa! Ser ni gången rakt fram på stora bilden? *ler


Nu var kaffetarmen helt tom och klockan börjar närman sig den tiden som jag och Pernilla på Piazzan bestämt. Eftersom dagen var blogg-loppis-dag, var det bara sååå jätteroligt att fina Pernilla ville komma och fika med oss. Såklart visste inte Kicki något och det blev precis sådär kul som jag tänkt mig. Pernilla visste ett supermysig fik där satt en bra stund.
Tack fina Pernilla, det var jättemysigt att träffa dig ;)



En gång tidigare har jag varit i Alingsås och mindes helt fel fik. Så när vi först kom dit kände jag bara... nä, här var det inte. Tack och lov visste Pernilla ett supermysigt fik där vi stortrivdes, men det var inte där jag varit. Så vägen till bilen gick lite krokigt för att finna fiket jag varit på.

Till slut hittade vi det, mysigt, men...vad står det på skylten?



Huu, kunde blivit dyrt om vi landat här *haha*

Hemvägen gav åter ett stopp och en vändning då vi såg cykeln med skylten : Öppet



Inte så mycket loppisfynd gjordes,
men det var en helt fantastisk dag tillsammans med en underbar vän, Creando Kicki.

Dagen avslutades med middag hemma hos mig där båda familjerna väntade. Helmysig dag!




4 kommentarer:

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

Tack själv !! det var jättekul att träffas !!.


Kram Pernilla på Piazzan

kavallinskan sa...

Låter som ni hade en helmysig och rolig dag!

Kramar

Hemma på Sjuan sa...

Oj det var gott om prylar på det loppiset, knappt ingenstans att gå ser jag...
Kul med lite fynd i alla fall och att ni hade en trevlig dag!
Kram

Helen sa...

Låter som ni har haft en toppen härlig dag!
Kram