torsdag 13 september 2012

Så här gör jag ;)


Idag när barnen gått till skolan tittade jag ut.
Dimma! Perfekt!!!
Det finns inget så vackert som när dimman lämnat spår i trädgården.
Tusentals små små droppar överallt... som diamanter.
 
En hel timme gick jag runt i trädgården och bara fotade...underbart att vara ledig en sån här dag ;)
Medan jag gick där väcktes tankar kring en annan typ av bild.
Sagt och gjort riggade jag kameran inne istället.
 
 




Så här ser det ut när jag riggat för de här bilderna.
Vit pappersark som bakgrund, jag plockade in en blomma som jag ville ha bakgrundsfärg av och ett löv där dropparna vilar på. För att få upp lövet lite så det vita bordet inte skulle synas lade jag en sten under. Vid sidan om stenen står det en glasskål med vatten. Jag tar försiktigt en droppe på fingret och placerar det där jag vill ha den. Lite klurigt är det ibland när den bara åker av...
men skam den som ger dig *haha*
 Inställning: f 2,8
 


 
 
Va? Undrar ni vad som hände med dim-diamanterna? ;)
 
 
 
Lite blek kanske tillsammans med bilderna där uppe, men är det inte otroligt vackert dropparna ligger på bladet... Åh, jag förundras så över naturen.
 
Önskar er alla en jättefin Torsdag.
 
kram kram Malin

(nya ringar på väsklycka ;)


9 kommentarer:

sveas punkt. sa...

Fantastiskt!! :) Tusan vad duktig du är och vad kul att se "bakom kulisserna" :)

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

galet vackert....!!!

Kram

Pernilla På Piazzan

Edith och Jag sa...

Fantastiskt fina bilder! Jättekul att du berättar hur du gör också.
Kram Maria

CreandoPhoto sa...

Så fantastiskt vackert! Roligt med en beskrivning på hur du gör också. Är detta macro-objektivet?

Kramar

Lantis tantiz sa...

Så underbara bilder. Du är så duktig.

Lantis tantiz sa...

Så underbara bilder. Du är så duktig.

Malin på pastill.nu sa...

Wow vilka grymma foton!!

Mrs Stenlund sa...

Jätteroligt att du visar hur du gör! Och så vackert det blir. Tur jag har dina bilder att titta på tills jag får testa själv...

Borgmästaren sa...

Kul att du visar hur du gör och fantastiskt resultat!