måndag 3 december 2012

Så där ja!

 
 
Nu har det äntligen adventas klart hemma hos mig också ;)
Fick göra det lilla sista idag efter jobbet... så är det ibland.
Men nu även blommorna på plats *ler*
 
 
Kommer tomtarna fram för tidigt blir jag bara trött på dem,
så vi börjar med lucia, änglar och lite rött i fönstret såklart.
"Hjärtan på tråd" där hänger vi julkort som vi får och såklart
vår fina adventljusstake ska fram. Fick den av Creando
... som blivit en familjefavorit såklart *ler*
 
När sätter ni fram tomtar och ... när tar ni in granen?
 
kram kram Malin


10 kommentarer:

Annlin:s sa...

Jag har inga tomtar framme ännu, men det kanske blir i helgen. Granen kläs tidigast dagen före julafton.
Ha en trevlig måndagskväll!
Kram
Annlin:s

Le petit jardin sa...

Här får det aldrig julas för mycket innan den 9:e december, för då fyller jag år och jag vill inte ha jul då...men lite adventsmys och kanske som du änglar kan få lov att komma fram.

För var även julstjärnan bannlyst, bara för man alltid fick den på sin födelsedag..hur kul var det som barn?
Nu är den ju rätt OK.

Kram Kajsa

CreandoPhoto sa...

Är det ljusstaken eller creando som är en familjefavorit...? ;)

HönaPöna sa...

hahaha... gillar creandos kommentar! Antar att du inte vågar säga ljustaken... :-)
Här hemma har vi inga tomtar, och knappt nått rött, men gott om änglar och krispigt vitt.
Granen lär komma in nån dag innan jul, mysigt...!

Marie sa...

Så fint ni pyntat, skönt att ha det klart.

ja supernöjd med det obj och ja man ska allt testa mer inställningar där
kraamar

svart vitt och rött sa...

Så mysigt med allt det röda! De få tomtar jag har är redan framme :-) Granen sätter vi in tidigare än vi brukar i år, för den måste ut innan vi kan fixa nyårsfesten... får inte plats annars :-) Vill ju hinna njuta lite av den också :-)

Maria - Wikers Liv sa...

Jag är inte mycket för tomtar, faktiskt. De få jag ställer fram är framme, sånär som på "den stora tomten". Granen brukar vi klä dagen före julafton. Möjligen blir det på lördag i år? ;)
Kram /Maria

sveas punkt. sa...

Jag fattar inte vad det är med mig... pysslig som tusan och ändå så fick jag panik igår att det redan var advent... staken kom fram efter barnen lagt sig och då planterades även några hyacinter, stjärmnor och lite mer belysning får vänta till någon kväll i veckan och tomtar kommer nog tidigast efter lucia! Gran fick vi idag men den kommer att bo ute och blir det någon inne så dröjer det nog några veckor till!
//Sandra

Melody and M.E sa...

Granen, dagen före julafton och tomtarna samtidigt, utom den grå som finns i ett hörn och vaktar huset året runt! Lucia är nästa pyntdag, då kommer Lucia tågen fram och i det finns förstås en tomte med.
Kram
Melodys matte

åse sa...

Härliga bilder som alltid. Granen kommer in dagen innan julafton och några dagar innan får övriga julen flytta in. Ha en fin tisdag Kram