fredag 10 augusti 2012

My Canon...love it!

Närbilder... underbart tycker jag!
Främst älskar jag att fota droppar,
det blir så häftiga speglingar ibland
och så gillar jag fomen...soft!


Bilden är tagen med Canon Power Shot S5IS och den lilla smarta funktionen S-Närbild.


Men den här gubben är tagen med min "nya" kamera
Canon EOS 550D
En systemkamera och ett 50mm objektiv.
Med den kameran kommer jag nog kunna ta mycket bättre bilder nära...när jag har köpt mig ett Macro objektiv. Men än så länge får jag nöja mig med den som den är ;)
Har en önskan om ett nytt objektiv när jag fyller år...men idag när jag kom upp var det 16 grader i kylen... så min kära sambo tänker säkert slå in en kyl och frys till mig istället...jättekul :/ *haha*



2 kommentarer:

Coolaannna sa...

Jag älskar dina fina närbilder!

Är nog också lite förtjust i droppar!

Kram ANna

CreandoPhoto sa...

Väldigt fina bilder båda två. Du är såååå duktig!