söndag 5 augusti 2012

Trädgårds konst


På vår lilla uteplats, ni vet ett sånt där ställe där det nästan aldrig blåser. Där man kan sitta tidigt på våren och sent på hösten och bara mysa av solens strålar. Visserligen bara fram till 16, men det gör inget för det är mysigt ändå. Det var faktiskt först i år (och det är fjärde sommaren vi bor i huset nu *ler) som vi började uppskatt vårt lilla hörn. Den blåsiga sommar vi haft kan ju varit en bidragande orsak ;) 

Ena hörnet pryds nu av min pilställning. Minns ni att jag var med mamsen på en kvällskurs i våras, Trädgårdskonst. Tre intensiva, roliga och inspirerande timmar. När jag kom hem såg den inte mycket ut för världen och ska jag hålla mig helt till sanningen undrade jag var den skulle passa i vår trädgård. Planterade luktärlor i den och nu, nu när de blommar så tycker jag så mycket om den! Den förgyller ett annars tråkigt hörn och så min gamla dynamit låda så klar ;)

Önskar er en härlig söndag.





4 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

Jättefint, luktärtor är så underbara. Kul det lät med kurs i trädgårdskonst. Kram Nilla

Hemma på Sjuan sa...

Så fina trädgårdsbilder på din luktärt!
Vilken härlig färg på blomman.

Kram Suss

kavallinskan sa...

Superfint ju! Mysigt på er lilla uteplats!
Ha en toppensöndag!
kram

MammaElva sa...

Åh, vad fint du har gjort! En kanonmysig hörna :)