lördag 4 augusti 2012

Ny städat

Jaha, så har det varit sol hela dagen, just den dagen då jag bestämde mig för att äntligen ta itu med mitt damm hål, syateljén. Efter några sittningar i trädgården är jag då äntligen färdig. Som alltid hittar jag saker jag glömt, vet inte om det handlar om dåligt minne eller en himla röra *ler Nåväl, jag fann i alla fall en "burk" som min söta dotter gjort till mig (kanske ville hon att jag skulle ha lite bättre ordning *haha*) En "pet-gris"! En pet-flaska som hon dekorerat som en gris. Vid första anblicken visste jag inte vad jag skulle ha i min dekorativa förvaring, men nu vet jag.

Knappar!!!


Jag tycker det är helt underbart att hänga upp eller använda saker barnen ger mig...ibland tar det bara lite tid att komma på det ;)

Hoppas ni haft en härlig lördag.


4 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

Så skönt när det äntligen blir gjort. Jag ser fram emot när mitt arbetsrum ska få sig en makeover till vintern. DÅ ska det bli ordning minsann :)

Kramen

Edith och Jag sa...

Men vilken söt knappförvaring! Håller med dig, det är kul att sätta upp eller använda det man får av barnen men ibland är det svårt. Jag har fått ett jättefint nyckelskåp, gjort i slöjden men kan inte hitta rätt plats för det = dåligt samvete.
Det är fotoutmaning i morgon. Vill du vara med?
Kram Maria
Ps. Hoppas att din dotter snart är friskt igen.

Mamma med ambitioner sa...

saker som barnen gjort värmer i hjärtat. Ibland får de en plats direkt men ibland behöver man suga lite på karamellen.
Hoppas att dottern mår bättre idag. Vad duktig du varit som städat. Jag har strosat runt i Helsingör tillsammans med familjen. Ätit och druckit gott, njutit av sol och ledighet.
Hoppas du hänger på i morgon!
Kram Kristina

MammaElva sa...

Alltid skönt att då städat omkring sig även om det kan vara så trist att görat. Speciellt om man dragigt på det ett tag. Vad kul att du hittade användning för den fina grisen :) Såklart vill man använda fint man får av barnen. Kram